.:BiSIKaN SeoRaNG WaNiTA:.

...world is just a dust if Quran is in our chest...

.:Warkah Hamba Yang Berdosa:.

Bismillah.

Aku telah redha dengan Allah sebagai Tuhanku, Islam sebagai agamaku, dan dengan Muhammad sebagai nabi dan rasulku.

Demi jiwa yang sering menyesali diri sendiri,
Sesungguhnya aku lah hambaMu yang sangat hina.

Seperti bermain tarik tali.
Mudahnya melafazkan kata taubat,
Akhirnya tersungkur dan tersungkur lagi.

Aku telah merampas hak Dia,
Aku lalai dalam mengingatiNya,
Aku mengaku aku beriman,
Aku berikrar bahawa Dialah segala- galanya,
Tapi mana buktinya?

Yang ada,
Aku terus- terusan menzalimi diri sendiri!

Aku merampas hak orang tuaku,
Kononnya aku lah orang yang paling sibuk sedunia,
Aku mengaku sayangkan mereka,
Aku akur ingin berbakti untuk mereka,
Tapi di mana aku?
Di mana aku, saat mereka perlukan aku?

Aku lah hambaMu yang angkuh itu,
Mendabik dada, seolah- olah aku lah yang paling mulia.
Wahai diri yang tak kenang budi TuhanMu,
Cukup lah merasakan dirimu kuat,
Sedang kamu belum benar- benar diuji.

Amalan yang cuma sebesar biji sawi,
Bahkan dicemari dengan noda- noda,
Ikhlasnya yang entah ke mana,
Ah, sudah cukup bersediakah aku di Mizan nanti?

Ya Allah,
Ampunkan hambaMu ini.


Damba Kasih- Inteam

Semakin jauh ku dari-Mu
Semakin dekat pula Kau menghampiri daku
Oh Tuhan yang Maha Pengasih
Siapalah diriku di pandangan-Mu

Semakin cuba ku dekati
Semakin kuat pula Kau mendugai aku
Oh Tuhan yang Maha Sempurna
Kerdilnya diriku dihadapan-Mu

Bagaimanakah nantinya tika berhadapan dengan-Mu
Sudikah Kau menerima hamba-Mu yang hina ini
Ya Allah, Kau Maha Pengampun

Di bayangan mentari aku kealpaan
Dusta dunia penuh kepura- puraan
Di kala dinihari aku kepasrahan
Mendamba jernih embun kasih sayang-Mu Oh Tuhan

Andainya dihitung amalanku
Belum pasti dapat ku hampiri gerbang syurga-Mu
Oh Tuhan Yang Maha Pemurah
Hindari diriku dari siksa-Mu..Oh Tuhan

Kasih sayang-Mu Tuhan
Itu yang ku dambakan
Dengan rahmat-Mu ampunilah diriku...

TBH,
Kemaman.







0 comments:

.:My Everything:.

.:My Everything:.

..:coReTAn diRi:..

Pengembara di bumi Tuhan yang mencari hikmah dalam setiap ketentuan. Menulis dari hati menemukan penulis dengan ketenangan.

..:dROp By:..

.:FoLLoWErs:.