.:BiSIKaN SeoRaNG WaNiTA:.

...world is just a dust if Quran is in our chest...

.:Hingga Hujung Waktu:.

Bismillah.

Aku telah redha dengan Allah sebagai Tuhanku, Islam sebagai agamaku, dan dengan Muhammad sebagai nabi dan rasulku.

Hari ini, terasa sungguh lain. Bayu pagi bumi Shah Alam seolah- olah memahami alunan hati yang sedang sarat dengan perasaan yang sukar untuk diterjemahkan. Hati yang awalnya berbunga rindu, akhirnya berubah menjadi sayu.

Selama ini, Allah hadirkan dia untuk aku. Tapi, aku tak pernah menghargai. Sering aku sakiti dia. Sehinggakan, kadang kala aku merasakan aku sengaja menafikan kewujudan dia. Barangkali, setelah Allah ambil dia dariku, baru aku mengerti akan mahalnya sebutir mutiara.

Aku pernah jatuh cinta pada dia. Bahkan rasa cinta itu membatasi segala- galanya. Tapi aku malu untuk mengungkapkan. Mungkin kerana ego yang tinggi melangit, dipendam saja rasa ini di dasar hati, sedalam- dalamnya. Cukuplah Allah saja yang mengadili.

Dan kerana cinta itu, aku terpaksa tinggalkan dia untuk sementara waktu. Jalanku berbeza dengannya. Langkahku semakin menjauh ke barat, dia pula ke timur. Tika berjauhan, baru aku sedar betapa aku sayangkan dia. Benarlah kata orang, absence makes heart grows fonder.

Aku tahu, dia juga berkongsi perasaan yang sama denganku, persis. Walau dia tak pernah melafazkan, tapi memadailah pengorbanan yang dia berikan untukku sebagai tanda cinta dan kasihnya dia padaku.

Aku akur, dialah insan pertama yang mengajarkan aku erti cinta, erti rindu bila berjauhan. Barangkali inilah cinta yang orang gembar- gemburkan. Saban hari, aku sering mendambakan akan ada seseorang yang hatinya, budinya, senyumannya saling tak ubah seperti insan yang aku cintai ini. Kerna aku tahu, insan ini takkan mungkin selamanya berada di sampingku.

Aku bersyukur kerana dengannya, hidup aku lebih bermakna.

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And i'm here with you
Now let me let you know..

Jika Maher Zain tujukan lagu ini untuk isterinya, aku juga punya keinginan itu. Bagiku, bait- bait lagu merupakan salah satu cara untuk aku luahkan segala yang aku rasa.

You've opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
And there's a couple words i wanna say...

Ya, sejak kehadiran dia, hidup aku terasa lebih terisi. Rasa amat dihargai, kerana masih ada yang sudi menyayangi. Dulu, aku sering merasakan cinta itu salah. Mungkin kerana salah memberi, mungkin juga belum tiba masanya. Yang ada, cinta hanya membinasakan. Cinta juga mengundang kemurungan. Tapi setelah aku jatuh hati padanya, cinta itulah segala- galanya. Sehinggakan, aku rela andai Allah mengambil segala- galanya dariku demi membiarkan dia terus bahagia. Bagi aku, bahagia aku adalah melihat dia tersenyum. Derita aku jika air matanya tertumpah meskipun cuma setitis.

For the rest of my life, I'll be with you
I'll stay by your side, honest and true
Till the end of my time, I'll be loving you, loving you
For the rest of my life, through days and night
I'll thank Allah for opened my eyes
Now and forever I, I'll be there for you
I know it deep in my heart

Aku sedar, walau seringkali aku menyakitinya, dia tak pernah melatah. Bahkan, dibalas pula dengan senyuman. Aku tahu, dia terluka. Namun, kuasa cinta, lautan api sanggup diredah. Dia tak pernah bosan menyayangi aku. Malamnya tak pernah sunyi merintih agar aku sentiasa bahagia, walaupun dia sendiri terkorban. Dia tahu aku takkan selamanya bersama dia. Bukankah cinta tak seharusnya memiliki? Mungkin ada benarnya. Dia tetap tersenyum dalam pedih. Baginya, cukuplah melihat aku bahagia.

Aku tahu, dia setia untuk aku. Dia akan terus menanti dan menanti. Walaupun suatu hari nanti, dia terpaksa melepaskan aku pergi. Tapi, dia tetap bersabar. Terus berharap menanti hikmah. Dan kerana peribadinya itulah, aku terpesona.

I feel so blessed when i think of you
And I ask Allah to bless all we do
You're the one and my friend and my strength
I pray we're together in Jannah
Finally now I've found myself, I feel so strong
Yes everything was changed when you came along..

Aku ingin terus berada di sampingnya. Aku tak mahu lagi memendam rasa ini. Biarlah seluruh dunia tahu bahawa aku sangat menyayangi dia. Aku terlampau rindukan dia. Aku tak ingin lagi menyakiti dia. Aku ingin terus membuat dia bahagia. Kerana dia, permata hatiku. Juga cinta pertama dan terakhirku.

And now that you're here, in front of me
I strongly feel love
And I have no doubt, I'll sing it loud
That I will love you eternally..

Hingga hujung nyawa, ku serahkan cinta, kasih dan sayang ini hanya untukmu..

Lebih indah andai lafaz cinta itu diluahkan pada 'dia'.
Kerana cinta padanya, membawa kita ke syurga.


Ibu,
Di saat kita berjauhan, rasa ingin ku berlari,
Mendakapimu penuh girang, bak si kecil kehilangan,
Tiada aku tanpa ibu, hanya kau satu di dunia,
Bertahta dikau di jiwaku, kaulah ibu yang tercinta..

Andai saja Kemaman itu cuma satu minit perjalanan.
Ah, betapa aku rindu pada insan yang tulus suci mengasihiku,
Mengajarkan aku erti bahagia.

TBH,
Kamar 2206,
Akasia, SA.

















1 comments:

Anonymous February 24, 2013 at 8:00 AM  

sedapnye semua kata-kata diatas tuh..mendalam maknanya..teruskan menulis ye..

.:My Everything:.

.:My Everything:.

..:coReTAn diRi:..

Pengembara di bumi Tuhan yang mencari hikmah dalam setiap ketentuan. Menulis dari hati menemukan penulis dengan ketenangan.

..:dROp By:..

.:FoLLoWErs:.